Prva obuka u okviru Otvorene laboratorije za digitalnu fabrikaciju na temu 3D modelovanja održava se tokom decembra u Poslovnom Inkubatoru Valjevo. Obuka se sprovodi onlajn putem Zoom platforme i do sada joj se priključilo više od 60 polaznika zainteresovanih za modelovanje u 3 dimenzije.
Cilj obuke je razumevanje procesa modelovanja i korišćenja specijalizovanih alata u tom procesu. Nakon završene obuke, polaznici će biti u mogućnosti da samostalno prave složenije 3D modele koji se nakon toga mogu koristiti na razne načine, uključujući i 3D štampu. Ova obuka predstavlja uvod za naredne obuke u oblasti 3D štampe koje će se organizovati u Poslovnom inkubatoru.
Obuka se zasniva na korišćenju alata Blender.
Blender je besplatan softver otvorenog koda namenjen za rad sa 3D objektima, a omogućava modelovanje, animaciju, simuliranje i renderovanje, kao i obradu video materijala i razvoj igara. Zbog svojih mogućnosti, pokazao se kao odlično rešenje za izradu objekata koji će se koristiti u 3D štampi.
Sadržaj obuke
- Upoznavanje sa softverom i načinom rada;
- Osnove geometrije i preciznog merenja dimenzija objekata;
- Osnovni alati, koordinatni sistem, rad sa kamerom;
- Pravljenje 3D modela – vertex, edge, face, mrežna struktura objekata;
- Skulptiranje objekata različitim metodama;
- Materijali i teksture;
- Napredne opcije, svetlo, renderovanje;
- Izvoz modela u formatu pogodnom za 3D štampu.
Prva radionica održana je 10. decembra i prati je još 5 radionica u trajanju od 4 onlajn časa:
- Radionica 2 – 11.12.2020. u 17h
- Radionica 3 – 14.12.2020. u 17h
- Radionica 4 – 16.12.2020. u 17h
- Radionica 5 – 21.12.2020. u 17h
- Radionica 6 – 23.12.2020. u 17h
O predavaču
Uroš Pavlović je Gamedesigner i 3D generalist. Karijeru počinje 2003. godine u jednom od pionirskih studija Gameyus. Zavrsio je dizajn namestaja, ali ga je interesovanje odvuklo u drugom pravcu. Nakon škole stripa Đordje Lobačev u Beogradu, odlazi na usavršavanje u VETS Beograd, gde ujedno postaje asistent na smeru Audio TV tehnologije. Kasnije se dodatno obrazuje u školi za digitalne medije Chiron. Do sada, iza sebe ima preko 10 naslova, mobile i PC igara. Bavio se razvojem game mehanike kao i inovativnih pristupa u oblasti 3D grafike i dizajna u mobile gamingu. Tokom karijere imao je dodira sa filmskom industrijom gde se bavio VFX-om. Trenutno se radi u studiju Mad Head Games kao Level designer.
Prijave su obavezne i vrše se na sledećem linku
Prijavi me