Usklađenost naših nastavnih programa sa potrebama tržišta. Pogledajte naše predmete koji prate najnovija dešavanja iz industrije putovanja. Videćete da se kod nas uče isključivo stvari koje su potrebne poslodavcima i za pokretanje sopstvenog biznisa.
Stvaramo čvrstu osnovu, a potom studente uvodimo u suštinu struke. Studijski program je strukturiran tako da se već od prve godini počinje izučavanje fundamentalnih tema u ovoj oblasti – ekonomskih aspekata razvoja turizma, psihologije u turizmu, informacionih sistema i aplikacija u turizmu, poslovnog komuniciranja u turizmu i stranih jezika. U narednim godinama nastavlja se izučavanje stručnih predmeta kroz projekte i praksu.
Menadžment zdravstvenog i velnes turizma predstavlja fuziju psihologije, turizma i rekreacije. Svi koji putuju ili ostaju u mestima u kojima žive imaju određeno slobodno vreme koje je potrebno iskoristiti u cilju unapređivanja psihofizičkog zdravlja. Osnovni cilj ovog studijskog programa je da studentima pruži multidisiplinarno obrazovanje, teorijskog i praktičnog karaktera, kako bi se obezbedile stručne kompetencije za obavljanje širokog spektra aktivnosti iz oblasti zdravstvenog turizma i turizma u celini. Osnovni ishodi ovog programa podrazumevaju stečena znanja, veštine i kompetencije studenta iz oblasti zdravstvenog i velnes turizma, kao i ukupnog razvoja turističke privrede.
Sticanje znanja kroz praktičan rad. Praksa je obavezna na svakoj godini studija i strukturirana je na sledeći način:
- I godina – učešće u turističkom projektu (jedan mesec);
- II godina – mogućnost studiranja jednog semestra u inostranstvu i obavljanja prakse u inostranim hotelima i drugim turističkim organizacijama, osnovna stručna praksa koja je mentorisana u hotelima, turoperatorima, turističkim organizacijama, muzejima (trajanje dva meseca).
- III godina – učešće u tromesečnom turističkom projektu sa partnerima van fakulteta (trajanje 3,5 meseca) i plaćena stručna letnja praksa u Srbiji, Grčkoj i Crnoj Gori.
- IV godina – stručna praksa INTERNSHIP u Sjedinjenim Američkim Državama u hotelima sa 4* i 5* (trajanje 4 – 6 meseci) i plaćena stručna letnja praksa u Srbiji, Grčkoj i Crnoj Gori.
Studenti koji završe ovaj studijski program stiču zvanje diplomirani ekonomista.
Studijski program Menadžment zdravstvenog i velnes turizma reakreditovan je 2021. godine. Prethodni naziv studijskog programa bio je Turizam i hotelijerstvo.
Novo radno mesto na svake 2.5 sekunde. Prema podacima Univerziteta Eastern Michigan u sektoru turizma i hotelijerstva se otvori novo radno mesto. U Srbiji se u poslednjih 5 godina otvorilo blizu 80 hotela koji imaju veliku potrebu za visoko obrazovanim mladim ljudima iz oblasti turizma i hotelijerstva.
Brzi rast turističke industrije. Na globalnom nivou na turizam se gleda kao na privrednu granu koja će predstavljati stub oporavka i jednu od ključnih pokretačkih sila razvoja brojnih privreda iz ugla ekonomije, osnaživanja i očuvanja lokalnih zajednica i njihove kulture, kao i životne sredine. Prema podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO), svako deseto radno mesto pripada oblasti turizma.
Trendovi u turizmu. Poseban značaj ima razvoj segmenta turizma koji direktno ili indirektno utiče ne povećanje zdravlja i dobrostanja ljudi (well-being), sa akcentom na preventivnom pristupu. Takav je velnes turizam. On ostvaruje izuzetne rezultate, a predviđa se rast ovakvog vida turizma na globalnom nivou koji je skoro brži u odnosu na stopu rasta turizma uopšteno gledajući, a prema podacima koje objavljuje Globalni velnes institut kao vodeća organizacija iz oblasti istraživanja i promovisanja velnes turizma.
Širina izbora nakon studija turizma i hotelijerstva. Studije turizma sa svojim smerovima pripremaju studente za rukovodeće pozicije u oblasti ekonomije i turizma. Studije su osim turizma i hotelijerstva fokusirane nas područja prodaje, komunikacija, ljudskih resursa i sl.
Uspešni diplomirani studenti. Skoro 88% diplomiranih studenata je zaposleno. Od tog procenta, čak 73% diplomiranih studenata rade u oblasti turizma i hotelijerstva. 7% diplomiranih studenata je pokrenulo sopstveni biznis iz turizma.
Visoki međunarodni standardi obrazovanja. Studijski programi su usklađeni sa standardima Svetske turističke organizacije (UNWTO) i Međunarodnom asocijacijom hotelijera (IHRA).
Menadžment zdravstvenog i velnes turizma je studijski program osnovnih akademskih studija koji se realizuje u periodu od četiri godine, odnosno u trajanju od 8 semestara (240 ESPB). Tokom studija studenti stiču napredna akademska i stručna znanja iz oblasti zdravstvenog i velnes turizma. Studijski program je akreditovan kod Nacionalnog tela za akreditaciju i proveru kvaliteta u visokom obrazovanju.
Svrha studijskog programa je obrazovanje stručnjaka iz oblasti turizma, sa naglaskom na zdravstveni turizam, koji će planirati, organizovati i upravljati različitim aktivnostima iz ove delatnosti. Po završetku studija, studenti na ovom nivou obrazovanja imaju mogućnost da rade u velnes i SPA hotelima, banjama, rehabilitacioniim centrima, kao i drugim oblicima pružanja usluga zdravstveno-turističke ponude; kreiranju turističkih proizvoda; javnom, privatnom i civilnom sektoru u turizmu i hotelijerstvu (planiranje, organizovanje i upravljanje poslovnim aktivnostima preduzeća i destinacija u celini).
Studenti koji se opredele za ovaj studijski program, imaće priliku da steknu znanja iz:
- Turizma i zdravlja
- Turističkih destinacija
- Upravljanja turističkim resursima
- Rizort i SPA menadžmenta
- Velnes kulture
- Održivog razvoja turizma
- Marketinga
- Informacionih tehnologija
- Projektnog planiranja u turizmu
- Softvera u hotelijerstvu
- Poslovnih simulacija u zdravstvenom turizmu
- Preduzetništva
Spisak predmeta – Menadžment zdravstvenog i velnes turizma
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Psihologija | 6 |
2 | Ekonomija | 8 |
3 | Kvantiativne metode | 8 |
4 | Poslovna informatika | 8 |
5 | Finansije sa personalnim finansijama | 8 |
6 | Ekonomika turizma | 8 |
7 | Poslovna komunikacija | 8 |
8 | Engleski jezik 1 | 6 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Menadžment | 8 |
2 | Marketing | 8 |
3 | Posrednici u turizmu | 8 |
4 | Engleski jezik 2 | 6 |
5 | Održivi razvoj turizma | 8 |
6 | I1 Izborni predmet | 6 |
7 | I2 Izborni predmet | 8 |
8 | Marketing usluga | 8 |
I1 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Nemački jezik 1 | 6 |
2 | Psihodinamika organizacije | 6 |
I2 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Odlučivanje i poslovna inteligencija | 8 |
2 | Klaud tehnologije | 8 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Organizacija procesnih funcija hotela | 8 |
2 | Privredno pravo | 8 |
3 | Engleski jezik 3 | 8 |
4 | Menadžment turističke destinacije | 6 |
5 | Upravljanje turističkim resursima | 8 |
6 | I3 Izborni predmet | 8 |
7 | I4 Izborni predmet | 6 |
8 | I5 Izborni predmet | 8 |
I3 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Metodologija psiholoških istraživanja | 6 |
2 | Računovodstvo | 6 |
I4 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Internet kao poslovno okruženje | 8 |
2 | Projektno planiranje | 8 |
3 | Ishrana, nutritivna terapija i dijetetika | 8 |
I5 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Internet kao poslovno okruženje | 8 |
2 | Psihologija potrošača | 8 |
3 | Građansko i stvarno pravo | 8 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Preduzetništvo | 8 |
2 | I6 Izborni predmet | 8 |
3 | Rizort i SPA menadžment | 6 |
4 | Turizam i zdravlje | 8 |
5 | I7 Izborni predmet | 8 |
6 | Investiranje | 8 |
7 | Poslovne simulacije u zdravstvenom turizmu | 3 |
8 | Velnes kultura | 6 |
9 | Studijska praksa | 3 |
10 | Završni rad predmet | 1 |
11 | Završni rad | 1 |
I6 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Kreativnost i inovacije: psihološki i ekonomski pristup | 8 |
2 | Radno pravo | 8 |
I7 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Razvojni projekat u zdravstvenom turizmu | 8 |
2 | Projektovanje i izgradnja rekreacionih sadržaja u turizmu | 8 |
Spisak predmeta – Turizam i hotelijerstvo
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Investiranje | 8 |
2 | Turizam i zdravlje | 8 |
3 | Upravljanje turističkim resursima | 8 |
4 | Studijska praksa | 6 |
5 | Preduzetništvo | 8 |
6 | I6 Izborni predmet | 8 |
7 | I7 Izborni predmet | 8 |
8 | I8 Izborni predmet | 6 |
I6 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Izborna praktična istraživanja iz turizma | 8 |
2 | Izborna praktična istraživanja iz hotelijerstva | 8 |
I7 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Nemački poslovni jezik | 8 |
2 | Intelektualni kapital i performanse preduzeća | 8 |
3 | Kreativnost i inovacije | 8 |
I8 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Poslovne simulacije – Finansije | 6 |
2 | Poslovne simulacije – Marketing i menadžment | 6 |
Prijemni ispit se obavlja u formi testa od 30 pitanja iz koga kandidat može osvojiti do 60 bodova. Pitanja su iz oblasti opšte kulture i informisanosti i turizma.