Kada se sastavi dobar tim i osmisli dobra ideja, pozitivan rezultat ne može izostati. To su studentkinje Poslovnog fakulteta Valjevo dokazale osvajanjem prvog mesta za aplikaciju „Photospire“ na takmičenju u prezentovanju poslovnih ideja u okviru Dana marketinga, održanog na Univerzitetu Singidunum u Beogradu. Iako je od takmičenja prošlo sedam dana Nataša Bošković, Brankica Gvozdenić i Violeta Vasiljević ne kriju da su još uvek jako uzbuđene zbog uspeha koji su ostvarile, uz podršku mentora Katarine Plećić, asistenta na ovom fakultetu.
– Još uvek smo jako uzbuđene, ja sam od početka verovala u našu ideju. Imali smo ih još nekoliko, ali kada smo odlučili da to bude aplikacija za ljubitelje fotografije bila sam sigurna da ćemo uspeti, jer je fotografija medij, svi vole da se slikaju bez obzira na to da li se fotografijom bave profesionalno ili ne. Do ove ideje je došlo spontano, razmenjivali smo mišljenja, a kada smo odlučili da uradimo nešto vezano za fotografiju jednostavno smo došli do zaključka da bi to trebalo da bude aplikacija za mobilni uređaj pošto svi imamo mobilne telefone, a oni više bez aplikacija ne mogu da funkcionišu – kaže Nataša Bošković (IV godina studijskog programa Finansije i bankarstvo).
Aplikacija nazvana „Photospire“ nudi pregled zanimljivih lokacija za fotografisanje u Srbiji, kao i bazu profesionalnih fotografa. Način korišćenja je sasvim jednostavan.
– Svaki korisnik ima svoj nalog u okviru koga kreira kolekciju sopstvenih fotografija. Lokacije se mogu pretražiti geografskom ili tematskom pretragom. Postoji i mogućnost da se na aplikaciji dodaju nove lokacije od strane korisnika. Mi ovde imamo korisnike kao pojedince, ali i bazu profesionalnih fotografa koji kroz svoj nalog mogu da se reklamiraju sopstvenim fotografijama – objašnjava Brankica Gvozdenić (III godina studijskog programa Turizam i hotelijerstvo).
Na ovaj način ove devojke su želele da daju i doprinos promociji Srbije, jer bi, kako su navele, aplikaciju promovisale uz pomoć Nacionalne turističke organizacije, ali i lokalnih. Svaki grad bi uz pomoć aplikacije mogao da na jedinstven način, izborom dobrih fotografija, privuče pažnju, kako domaćih, tako i stranih turista. Ova ideja dobro se uklopila i u temu „Lepo je ostati u Srbiji“ o kojoj se govorilo na okruglom stolu održanom u okviru Dana marketinga, gde su uspešni ljudi navodili svoje razloge o tome zaštu odlučili da se školuju i karijeru grade u svojoj zemlji.
Svaka poslovna ideja mora imati i dobru finansijsku konstrukciju, a koliko bi aplikacija „Photospire“ bila isplativa i na koji način, ukratko govori Violeta Vasiljević (IV godina studijskog programa Finansije i bankarstvo):
– Ova ideja može biti isplativa. Zarađivali bismo od provizije na različite usluge koje bismo ponudili korisnicima. Mogućnost zarade postoji, ali ne na početku, jer bi bio potreban duži vremenski period kako bi se kreirala veća baza korisnika, što produžava i vreme do prve zarade…
Pored zanimljive ideje, za koju su dobile samo jedan savet, a to je da što pre krenu u realizaciju, na odluku žirija je dosta uticao i način prezentovanja, za šta su naše devojke dobile dosta pohvala. Sve tri su u glas rekle: „Žiri je bio oduševljen! Imali smo dobro pripremljenu prezentaciju, bili smo opušteni i to se videlo. Svi su nam čestitali, ali nam najviše znače pohvale naših kolega, studenata, koji su nam prilazili, čestitali i pre proglašenja pobednika!“ Interesantan je bio komentar žene koja je fotografisala ovaj skup, koju je voditeljka programa pitala za mišljenje o aplikaciji kao profesionalca, na šta je odgovorila da je i sama morala da spusti fotoaparat da bi aplaudirala!
Nataša, Brankica i Violeta posebno ističu da do ovog uspeha ne bi došlo bez podrške njihovih profesora. Naglašavaju da ovaj fakultet svim studentima pruža niz mogućnosti kada je u pitanju njihov kreativan rad, a poseban akcenat se daje preduzetništvu. I dok studenti ne kriju zadovoljstvo što slobodno mogu iznositi svoje ideje, profesori takođe ističu da je i za njih izazov raditi sa mladima koji žele da se oprobaju u nečemu novom.
– Ove studentkinje nisu izabrane metodom slučajnog uzorka, već zato što su svojim dosadašnjim radom i zalaganjem pokazale da su spremne da učestvuju na ovakvom takmičenju. Za mene je ovo od početka bio izazov, a celo to putovanje je na neki način bila i igra jer smo ideju u koju smo verovali razvijali od nule. Bilo je zadovoljstvo raditi sa njima, radovati se svakom dobrom predlogu, ali i čuti njihove nedoumice i probleme koje smo zajedno rešavali. Pripremili smo se za sva pitanja koja ih mogu očekivati, a posebno smo radili na tome kako prezentacija vizuelno izgleda, kakav nastup bi one trebale da imaju tj. kako da prvenstveno izlože dobru priču i zainteresuju slušaoce, a onda poentiraju glavnom porukom… Ovakvim mentorskim pristupom koji se primenjuje na našem Fakultetu, najbolje se spoznaju potencijali i sposobnosti svakog studenta, koje mogu i treba da se ostvaruju. Što se mene tiče, ja bih odmah mogla da sa njima radim nešto novo – kazala je njihova mentorka Katarina Plećić.
Vest o zauzimanju prvog mesta na takmičenju zahvaljujući interesantnoj aplikaciji koju je ovaj tim kreirao privukla je i pažnju medija. Tako se informacija o tome mogla čitati na internet novinama „Kolubarske.rs“, čuti u programu Radio Valjeva, a ove devojke su bile i gošće Jutarnjeg programa Televizije „Valjevo Plus“. Medijska pažnja mladima svakako prija i predstavlja dobar „vetar u leđa“ za neke nove projekte i ideje, koje studenti Poslovnog fakulteta Valjevo imaju na pretek, tako da ova institucija već postaje prepoznatljiva kao mesto dobrih ideja.