Usklađenost naših nastavnih programa sa potrebama tržišta. Pogledajte naše predmete koji prate najnovija dešavanja iz industrije putovanja. Videćete da se kod nas uče isključivo stvari koje su potrebne poslodavcima i za pokretanje sopstvenog biznisa.
Stvaramo čvrstu osnovu, a potom studente uvodimo u suštinu struke. Studijski program je strukturiran tako da se na prvoj godini kreće od fundamentalnih tema – psihologija u turizmu, informacini sistemi i aplikacije u turizmu, poslovnog komuniciranja u turizmu, ekonomski aspekti razvoja turizma i strani jezici. Od druge godine, izučavaju se stručni predmeti kroz projekte i praksu.
Sticanje znanja kroz praktičan rad. Praksa je obavezna na svakoj godini studija i strukturirana je na sledeći način:
- I godina – učešće u turističkom projektu (jedan mesec);
- II godina – mogućnost studiranja jednog semestra u inostranstvu i obavljanja prakse u inostranim hotelima i drugim turističkim organizacijama, osnovna stručna praksa koja je mentorisana u hotelima, turoperatorima, turističkim organizacijama, muzejima (trajanje dva meseca).
- III godina – učešće u tromesečnom turističkom projektu sa partnerima van fakulteta (trajanje 3,5 meseca) i plaćena stručna letnja praksa u Srbiji, Grčkoj i Crnoj Gori.
- IV godina – stručna praksa INTERNSHIP u Sjedinjenim Američkim Državama u hotelima sa 4* i 5* (trajanje 4 – 6 meseci) i plaćena stručna letnja praksa u Srbiji, Grčkoj i Crnoj Gori.
Studenti koji završe ovaj studijski program stiču zvanje diplomirani ekonomista.
Novo radno mesto na svake 2.5 sekunde. Prema podacima Univerziteta Eastern Michigan u sektoru turizma i hotelijerstva se otvori novo radno mesto. U Srbiji se u poslednjih 5 godina otvorilo blizu 80 hotela koji imaju veliku potrebu za visoko obrazovanim mladim ljudima iz oblasti turizma i hotelijerstva.
Brzi rast turističke industrije. Prema podacima evropskog udruženja HOTREC, turizam predstavlja najbrže rastuću industriju kada je u pitanju zaposlenost. Skoro polovina zaposlenih je starosti do 35 godina.
Širina izbora nakon studija turizma i hotelijerstva. Studije turizma sa svojim smerovima pripremaju studente za rukovodeće pozicije u oblasti ekonomije i turizma. Studije su osim turizma i hotelijerstva fokusirane nas područja prodaje, komunikacija, ljudskih resursa i sl.
Uspešni diplomirani studenti. Skoro 88% diplomiranih studenata je zaposleno. Od tog procenta, čak 73% diplomiranih studenata rade u oblasti turizma i hotelijerstva. 7% diplomiranih studenata je pokrenulo sopstveni biznis iz turizma.
Visoki međunarodni standardi obrazovanja. Studijski programi su usklađeni sa standardima Svetske turističke organizacije (UNWTO) i Međunarodnom asocijacijom hotelijera (IHRA).
1. Turistički menadžment
Turizam kao jedna od najperpektivnijih delatnosti se na Fakultetu izučava kroz stručne predmete iz turističkog menadžmenta, kulture, ekonomije, marketinga i informacionih tehnologija.
Studenti koji se opredele za ovaj modul, imaće priliku da steknu znanja iz:
- Turističkih destinacija;
- Prirodnih i kulturnih turističkih resursa;
- Održivog razvoja turizma;
- Kulture i turizma;
- Upravljanja nacionalnim parkovima;
- Primene informacionih tehnologija u turizmu;
- Projektnog planiranja u turizmu;
- Organizovanja i upravljanja događajima.
2. Hotelijerski, rizort i SPA menadžment
Hotelijerstvu kao delatnosti, posebno u Srbiji, neophodni su mladi ljudi koji su visokoobrazovani za specifične i odgovorne pozicije. Stoga, modul Hotelijerski, rizort i SPA menadžment je koncipiran tako da teorijsku nastavu prati intenzivna praksa u zemljama regiona i Sjedinjenim Američkim Državama. Studenti u okviru vežbi uče u PROTEL-u, jednom od najkvalitnijih hotelskih softvera u svetu.
Studenti koji se opredele za ovaj modul, imaće priliku da steknu znanja iz:
- Hotelskog poslovanja;
- Upravljanja ljudskim resursima u hotelijerstvu;
- Softvera u hotelijerstvu;
- Hotelskog inženjeringa;
- Upravljanja kvalitetom hotelskih usluga;
- Poslovanja i upravljanja hotela u okviru hotelskih lanaca;
- Upravljanja SPA centrima u hotelima;
- Interaktivnog marketinga u hotelijerstvu;
- Pokretanja i upravljanja malim porodičnim hotelima.
3. Wellness kultura
Wellness kultura kao potpuno nov modul predstavlja fuziju psihologije, turizma i rekreacije. Svi koji putuju ili ostaju u mestima u kojima žive imaju određeno slobodno vreme koje je potrebno iskoristiti u cilju unapređivanja psihofizičkog zdravlja.
Studenti koji se odluče za ovaj modul, imaće priliku da steknu znanja iz:
- Psihologije;
- Ishrane i zdravlja;
- Ishrane, nutritivne terapije i dijetetike;
- Edukativne rekreacije u turizmu;
- Umetnost kreativnosti;
- Medicinske i razvojne psihologije;
- Međunarodnog zdravstvenog menadžmenta.
Svi studijski programi na osnovnim akademskim studijama su akreditovani i traju četiri godine (8 semestara).
Student ostvaruje 240 ESPB bodova.
SARADNJA
Moduli Turistički menadžment, Hotelijerski, rizort i SPA menadžment i Wellness kultura su zahvaljujući saradnji sa Fakultetom za turistički i hotelijerski menadžment podržani od strane UNWTO, HORES i TOV.