Informacione tehnologije su jedna od oblasti sa najvećim trendom rasta u svetu što dovodi i do otvaranja velikog broja radnih mesta koja su, u odnosu na druge oblasti, u velikom broju slučajeva i značajno bolje plaćena. I naša zemlja ima veliki potencijal u oblasti primene informacionih tehnologija, zbog čega veliki broj stranih firmi kod nas otvara predstavništva i traži veliki broj informatičara raznih profila. Dovoljno je pogledati neke od portala za oglavašavnje radnih mesta i videti da u Srbiji u svakom trenutku postoji po nekoliko stotina otvorenih radnih pozicija u oblasti informacionih tehnologija.
Upravo zbog toga se na Fakultetu zdravstvenih i poslovnih studija stalno prilagođavamo zahtevima tržišta i uvodimo nove, savremene programe koji školuju stručnjake za kojima postoji velika potražnja.
Studenti koji završe ovaj studijski program stiču zvanje diplomirani poslovni informatičar.
Usklađenost naših nastavnih programa sa potrebama tržišta. Pogledajte naše predmete, a zatim pregledajte dostupne oglase za posao. Videćete da se kod nas uče isključivo stvari koje su potrebne poslodavcima.
Stvaramo čvrstu osnovu, a potom studente uvodimo u suštinu struke. Studijski program je koncipiran tako da se na prvoj godini kreće od fundamentalnih tema – veb dizajna, programiranja, osnova računarske tehnike, algoritama i struktura podataka. Od druge godine, počinje detaljno informatičko usavršavanje kroz niz stručnih predmeta koji za cilj imaju da od studenta do kraja školovanja naprave dobrog stručnjaka.
Sticanje znanja kroz praktičan rad. Praksa je nešto što mnoge druge obrazovne institucije u Srbiji „zaboravljaju“. Informacione tehnologije, kao praktičnu oblast, nemoguće je učiti samo kroz teoriju. To su teme koje se najbolje uče i razumevaju praktičnim radom na raznim projektima. Zato naši studenti informatike tokom školovanja imaju puno prilika da se bave poslovima programiranja, dizajna i primenjenog marketinga i da u trenutku kada diplomiraju, u svom CV-u imaju značajan broj referenci. A dobar CV znači puno lakše zaposlenje.
1. Dizajn i razvoj igara
Razvoj računarskih igara je jedna od najperspektivnijih i najkreativnijih primena informacionih tehnologija koja na interaktivan način povezuje znanja iz različitih oblasti razvoja softvera i dizajna.
Studenti koji se odluče za ovaj modul, imaće priliku da steknu znanja iz:
- fundamentalnih oblasti informacionih tehnologija, kao što su programiranje, grafički i veb dizajn, baze podataka, algoritmi, strukture podataka;
- razvoja računarskih igara korišćenjem specijalizovanih alata, kao što su Unity ili Unreal Engine;
- oblasti dizajna, uključujući vektorsku i rastersku grafiku, 3D modelovanje i 3D animaciju;
- razvoja savremenih internet aplikacija, kao i softvera za mobilne uređaje za koje se pravi sve više računarskih igara;
- upravljanja sotverskim projektima i projektovanja i razvoja korisničkih interfejsa.
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Kvantitativne metode | 8 |
2 | Poslovna informatika | 8 |
3 | Metode programiranja | 8 |
4 | Marketing | 6 |
5 | Engleski jezik 1 | 6 |
6 | Veb dizajn | 8 |
7 | Algoritmi i strukture podataka | 8 |
8 | Osnovi računarske tehnike | 8 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Psihologija | 8 |
2 | Rasterska grafika | 8 |
3 | I1 Izborni predmet | 6 |
4 | I2 Izborni predmet | 6 |
5 | Engleski jezik 2 | 6 |
6 | Menadžment | 8 |
7 | Baze podataka | 6 |
8 | I3 Izborni predmet | 6 |
I1 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Diskretna matematika | 6 |
2 | Poslovna komunikacija | 6 |
3 | Nemački jezik 1 | 6 |
I2 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Objektno orijentisano programiranje | 6 |
2 | Marketing usluga | 6 |
I3 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Klaud tehnologije | 6 |
2 | Internet marketing | 6 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Socijalne mreže | 8 |
2 | Internet kao poslovno okruženje | 6 |
3 | Vektorska grafika | 8 |
4 | I4 Izborni predmet | 6 |
5 | Engleski jezik 3 | 6 |
6 | Savremene računarske mreže | 8 |
7 | I5 Izborni predmet | 6 |
8 | I6 Izborni predmet | 6 |
I4 Izborni predmet | ESPB | |
1 | 3D modelovanje | 6 |
2 | Metrike marketinga | 6 |
3 | Nemački jezik 2 | 6 |
I5 Izborni predmet | ESPB | |
1 | 3D animacija | 6 |
2 | Projektno planiranje | 6 |
I6 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Grafička okruženja za razvoj igara | 6 |
2 | Metodologija psiholoških istraživanja | 6 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Inženjering informacionih sistema | 8 |
2 | Projektovanje i razvoj korisničkih interfejsa | 8 |
3 | Istraživanje podataka | 8 |
4 | I7 Izborni predmet | 6 |
5 | Upravljanje softverskim projektima | 8 |
6 | Internet aplikacije i veb servisi | 8 |
7 | Stručna praksa | 6 |
8 | I8 Izborni predmet | 8 |
9 | Engleski jezik 4 | 6 |
I7 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Izborna praktična istraživanja iz informacionih sistema | 6 |
2 | Izborna praktična istraživanja iz veb tehnologija | 6 |
I8 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Poslovne simulacije – Informacione tehnologije | 6 |
2 | Poslovne simulacije – Marketing | 6 |
2. Veb inženjering
Modul veb inženjering obuhvata primenu informacionih tehnologija u poslovanju koje je danas sve više orijentisano ka veb tehnologijama. Cilj je stvaranje stručnjaka koji se bavi programiranjem, projektovanjem i upravljanjem softverskim projektima i ima čvrsta znanja u oblastimacloudračunarstva, razvoja baza podataka, računarskih mreža i grafičkog i web dizajna. Akcenat je na podsticanju kreativnog rešavanja problema u svakodnevnom poslovanju preduzeća primenom informacionih tehnologija.
Studenti koji se odluče za ovaj modul, imaće priliku da steknu znanja iz:
- fundamentalnih oblasti informacionih tehnologija, kao što su programiranje, grafički i veb dizajn, baze podataka, algoritmi, strukture podataka;
- razvoja softvera za cloud sisteme, kao i razvoj mobilnih aplikacija;
- projektovanja i razvoja računarskih mreža;
- korišćenja primenjene matematike, poput statistike i verovatnoće, u poslovnom odlučivanju;
- oblasti socijalnih mreža i istraživanja podataka;
- upravljanja sotverskim projektima i projektovanja i razvoja korisničkih interfejsa.
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Kvantitativne metode | 8 |
2 | Poslovna informatika | 6 |
3 | Algoritmi i strukture podataka | 8 |
4 | Marketing | 6 |
5 | Engleski jezik 1 | 6 |
6 | Veb dizajn | 6 |
7 | Osnovi računarske tehnike | 6 |
8 | Metode programiranja | 8 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Psihologija | 8 |
2 | Rasterska grafika | 8 |
3 | I1 Izborni predmet | 6 |
4 | I2 Izborni predmet | 8 |
5 | Engleski jezik 2 | 6 |
6 | Menadžment | 8 |
7 | Baze podataka | 8 |
8 | I3 Izborni predmet | 8 |
I1 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Diskretna matematika | 6 |
2 | Poslovna komunikacija | 6 |
3 | Nemački jezik 1 | 6 |
I2 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Objektno orijentisano programiranje | 8 |
2 | Marketing usluga | 8 |
I3 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Klaud tehnologije | 8 |
2 | Internet marketing | 8 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Socijalne mreže | 8 |
2 | Internet kao poslovno okruženje | 6 |
3 | Vektorska grafika | 8 |
4 | I4 Izborni predmet | 6 |
5 | Engleski jezik 3 | 6 |
6 | Savremene računarske mreže | 8 |
7 | I5 Izborni predmet | 6 |
8 | I6 Izborni predmet | 6 |
I4 Izborni predmet | ESPB | |
1 | 3D modelovanje | 6 |
2 | Metrike marketinga | 6 |
3 | Nemački jezik 2 | 6 |
I5 Izborni predmet | ESPB | |
1 | 3D animacija | 6 |
2 | Projektno planiranje | 6 |
I6 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Grafička okruženja za razvoj igara | 6 |
2 | Metodologija psiholoških istraživanja | 6 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Inženjering informacionih sistema | 8 |
2 | Projektovanje i razvoj korisničkih interfejsa | 8 |
3 | Istraživanje podataka | 8 |
4 | I7 Izborni predmet | 6 |
5 | Upravljanje softverskim projektima | 8 |
6 | Internet aplikacije i veb servisi | 8 |
7 | Stručna praksa | 6 |
8 | I8 Izborni predmet | 8 |
9 | Engleski jezik 4 | 6 |
I7 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Izborna praktična istraživanja iz metodologije razvoja igara | 6 |
I8 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Poslovne simulacije – Informacione tehnologije | 8 |
2 | Poslovne simulacije – Marketing | 8 |
3. Informacione tehnologije u marketingu
Modul informacione tehnologije u marketingu obuhvata upotrebu savremenih informacionih tehnologija u upravljanju marketingom i prodajom. Pored znanja iz oblasti marketinga i internet marketinga, student stiče znanja iz programiranja, projektovanjem i upravljanja projektima, grafičkog i web dizajna.
Studenti koji se odluče za ovaj modul, imaće priliku da steknu znanja iz:
- fundamentalnih oblasti informacionih tehnologija, kao što su programiranje, grafički i veb dizajn, baze podataka, algoritmi, strukture podataka;
- oblasti marketinga, marketinga usluga i internet marketinga;
- primenjene psihologije potrošača, kao i neuromarketinga;
- korišćenja savremenih marketing alata i metrika marketinga;
- veb i grafičkog dizajna i samostalnog razvoja web sajtova kako bi svoje marketing ideje mogli samostalno da realizuju;
- analize socijalnih veza i mreža i tehnika pretraživanja podataka u cilju stvaranja najbolje marketing strategije.
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Kvantitativne metode | 8 |
2 | Poslovna informatika | 6 |
3 | Algoritmi i strukture podataka | 8 |
4 | Marketing | 6 |
5 | Engleski jezik 1 | 6 |
6 | Veb dizajn | 6 |
7 | Osnovi računarske tehnike | 6 |
8 | Metode programiranja | 8 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Psihologija | 8 |
2 | Rasterska grafika | 8 |
3 | I1 Izborni predmet | 6 |
4 | I2 Izborni predmet | 6 |
5 | Engleski jezik 2 | 6 |
6 | Menadžment | 8 |
7 | Baze podataka | 6 |
8 | I3 Izborni predmet | 6 |
I1 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Psihologija potrošača | 6 |
2 | Diskretna matematika | 6 |
3 | Poslovna komunikacija | 6 |
4 | Nemački jezik 1 | 6 |
I2 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Objektno orijentisano programiranje | 6 |
2 | Marketing usluga | 6 |
I3 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Klaud tehnologije | 6 |
2 | Internet marketing | 6 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Socijalne mreže | 8 |
2 | Internet kao poslovno okruženje | 6 |
3 | Vektorska grafika | 8 |
4 | I4 Izborni predmet | 6 |
5 | Engleski jezik 3 | 6 |
6 | Savremene računarske mreže | 8 |
7 | I5 Izborni predmet | 6 |
8 | I6 Izborni predmet | 6 |
I4 Izborni predmet | ESPB | |
1 | 3D modelovanje | 6 |
2 | Metrike marketinga | 6 |
3 | Nemački jezik 2 | 6 |
I5 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Neuromarketing | 6 |
2 | 3D animacija | 6 |
3 | Projektno planiranje | 6 |
I6 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Grafička okruženja za razvoj igara | 6 |
2 | Metodologija psiholoških istraživanja | 6 |
Naziv predmeta | ESPB | |
1 | Inženjering informacionih sistema | 8 |
2 | Projektovanje i razvoj korisničkih interfejsa | 8 |
3 | Istraživanje podataka | 8 |
4 | I7 Izborni predmet | 6 |
5 | Upravljanje softverskim projektima | 8 |
6 | Internet aplikacije i veb servisi | 8 |
7 | Stručna praksa | 6 |
8 | I8 Izborni predmet | 8 |
9 | Engleski jezik 4 | 6 |
I7 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Izborna praktična istraživanja iz metodologije razvoja igara | 6 |
I8 Izborni predmet | ESPB | |
1 | Poslovne simulacije – Informacione tehnologije | 8 |
2 | Poslovne simulacije – Marketing | 8 |
Svi studijski programi na osnovnim akademskim studijama su akreditovani i traju četiri godine (8 semestara).
Student ostvaruje 240 ESPB bodova.
Nakon diplomiranja stiče se zvanje diplomirani poslovni informatičar.
Fakultet zdravstvenih i poslovnih studija je zvaničan Oracle Academy partner.
STRANICE PREDMETA
Kao dodatna pomoć studentima, koriste se Stranice predmeta, elektronski sistem u okviru koga je moguće pregledati sve informacije o predmetima, kao i pregledati i preuzeti sve materijale koji su korišćeni na časovima. Pored sticanja dodatnog znanja, ovakav pristup predstavlja veliku pomoć u slučajevima kada je student sprečen da dođe na čas.
ARDUINO
Studenti tokom studija imaju priliku i da rade sa Arduino platformom. Arduino je programabilni mikroprocesor uz koji se mogu koristiti i razni senzori (merač temperature, barometar, foto senzor itd.), ekrani, tastature, elektromotori, kao i razne elektronske komponente – otpornici, diode, kondenzatori… Kombinovanjem raznih elemenata, moguće je osmisliti, sklopiti i isprogramirati određeni fizički uređaj – na primer, digitalni termometar i barometar koji prikazuje informacije na ekranu, uređaj koji pomoću foto senzora automatski pali svetlo u kući ili na osnovu podataka sa senzora pokreće elektromotor koji obavlja neku aktivnost. Broj mogućnosti je neograničen, a uz malo kreativnosti moguće je napraviti i uređaje koji mogu biti veoma korisni na svakodnevnom nivou. Uvideli smo da studenti mnogo brže razumevaju određene (npr. programerske) koncepte kada dobiju priliku da rade sa uređajima kao što je Arduino.
RAD U OKVIRU PRAKTIKUMA
Praktikumi na kraju nastavne godine imaju svrhu objedinjavanja znanja stečenih na predmetima koji su slušani u toku te godine. Njihov cilj je da studenti u okviru sveobuhvatnog praktičnog projekta primene znanja koja su stekli na stručnim predmetima koje su slušali. Krajnji rezultat rada na praktikumu za svakog studenta je da, na primer, naprave računarsku igru, aplikaciju za mobilne uređaje, web sajt ili određeni softver.
STIPENDIJE ZA STUDIJSKI BORAVAK STUDENATA INFORMATIKE U INOSTRANSTVU
Najboljim studentima omogućen je studijski boravak u trajanju od jednog semestra na nekoj od partnerskih institucija Fakulteta u Evropskoj uniji. Finansiranje se sprovodi u okviru projekta Erazmus+, a pokriven je kompletan višemesečni boravak u inostranstvu.
Predmeti koji su tom prilikom položeni na partnerskoj instituciji, priznaju se i na našem Fakultetu.
Iskustva jednog od naših studenata informatike tokom tromesečnog boravka u Sloveniji možete pročitati ovde.
UČENJE ENGLESKOG JEZIKA
Puno pažnje posvećuje se i učenju engleskog jezika, a njegovu važnost u oblasti informacionih tehnologija nema potrebe dodatno naglašavati. Za njegovo savladavanje predviđene su prve tri godine studija i to je jedini predmet čija nastava traje oba semestra u toku nastavne godine. Svi ostali predmeti su jednosemestralni.